ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

27 Δεκεμβρίου 2011

Η Γουρνοχαρά

Τα έθιμα των Χριστουγέννων είναι πολλά. Ένα από αυτά είναι η γουρνοχαρά.
Αυτό το έθιμο υπήρχε από πολύ παλιά στ η χώρα μας.
Κάθε οικογένεια όλο το χρόνο μεγάλωνε ένα γουρούνι.
Όταν αυτό είχε μεγαλώσει πλέον το κρατούσαν και κάποια μέρα μετά τα Χριστούγεννα καλούσαν τους φίλους τους και το έσφαζαν.                                              
Το κρέας του το έψηναν όλοι μαζί και όταν ήταν έτοιμο κάθονταν, έτρωγαν, έπιναν, χόρευαν και διασκέδαζαν.
Αυτό το έθιμο γίνετε και τώρα στη χώρα μας αλλά λίγο διαφορετικά.
 Παρακάτω θα δούμε ένα βιντεάκι από τη γουρνοχαρά του Φαναρίου Καρδίτσας στις 26/12/2011
Θα με δείτε κι εμένα εκεί.   
Χρυσούλα

26 Δεκεμβρίου 2011

ΡΟΥΝΤΟΛΦ ΤΟ ΕΛΑΦΑΚΙ


                                               

                                                   ΣΤΙΧΟΙ

Ρούντολφ το ελαφάκι
με καρδούλα ταπεινή..
σαν πέφτει το βραδάκι
έχει μύτη φωτεινή.

Οι φίλοι του λαμπιόνι
τον φωνάζουν και γελούν
τη μύτη του στο χιόνι
κρύβει, όταν του μιλούν.

Όμως μια πρωτοχρονιά
είπε ο ʼϊ-Βασίλης...
"Ρούντολφ, είσαι εσύ σοφός
έχεις μέσα σου το φως".

Τα ελάφια στο κοπάδι
χαμηλώσανε τ'αυτιά
τώρα απαλή σαν χαδι
είναι όλων η ματιά.

Από τότε και κάθε καινούρια χρονιά
του έλκηθρου πρώτος τραβά τα σκοινιά...
Ο Ρούντολφ οδηγεί
τον ʼϊ-Βασίλη στη γη!


Καλαντα χριστουγεννων



Καλήν εσπέραν άρχοντες
κι αν είναι ορισμός σας
Χριστού την θεία γέννηση
να πω στ΄ αρχοντικό σας
Χριστός γεννάται σήμερον
εν Βηθλεέμ τη πόλη
οι ουρανοί αγάλλονται
χαίρει η φύσις όλη
Εν τω σπηλαίω τίκτεται
εν φάτνη των αλόγων
ο βασιλεύς των ουρανών
και ποιητής των όλων

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ


Εύχομαι σε όλους σας καλή Πρωτοχρονιά
και ο νέος χρόνος να σας βρει γεμάτους υγεία και χαρά.

Χρυσούλα